Boeing 747 - cesta k prvému vzletu
Zrod legendy

Počiatočné fázy projektu
Plán postaviť veľké štvormotorové lietadlo vznikol v 60-tych rokoch dvadsiateho storočia. Bol reakciou na rozmach leteckej dopravy a dopytu po komerčných lietadlách, ktoré by prepravovali veľa cestujúcich naraz.
Tejto výzvy sa ujala americká firma Boeing Commercial Airplanes. Hlavný podnet k stavbe nového lietadla bol obrovský dopyt po komerčných letoch hlavne vďaka lietadlu Boeing-707, ktoré naštartovalo tento fenomén. Firma Boeing sa ujala tohto plánu práve z dôvodu predchádzajúceho úspechu a ďalším dôležitým faktorom pri výrobe stroja bola dnes už neexistujúca letecká spoločnosť Pan American, skrátene Pan Am, ktorá bola v tej dobe jednou z najväčších na svete. Ponúkla Boeingu svojich inžinierov a ešte pred vyrobením prvého kusu lietadla objednala 25 kusov, čo bola vtedy najväčšia objednávka vôbec.
Výstavba haly
Projekt nového lietadla bol v plienkach, avšak firma nemala adekvátnu halu na produkciu takého veľkého stroja, keďže Boeing-747 mal byť najväčšie komerčné lietadlo dovtedy vyrobené. Rozhodli sa teda postaviť úplne novú montážnu halu, ktorá vyrástla v roku 1966 v meste Everett v štáte Washington, USA.
Tento výrobný závod sa stal v tej dobe objemovo najväčšou sveta a firma Boeing ju doteraz používa na výrobu svojich lietadiel ako napr. Boeing-777, Boeing-787.


Povolenie lietať
The Incredibles
Projekt nového stroja dostal názov The Incredibles, pretože inžinieri pracujúci na tomto projekte nepoznali voľný čas, pracovali nepretržite a bez istoty, že ich snaženie bude nakoniec ocenené a vzlietne do vzduchu. Firma si uvedomovala výzvu, do ktorej sa púšťa, a preto sa v niektorých veciach inšpirovala z plánov vojenských lietadiel. Napriek tomu však Boeing-747 vyžadoval kompletne prepracovaný koncept hydrauliky, pohonu, kabíny či kokpitu.
Výroba tohto stroja tak bola prakticky úplne od nuly. Po 2,5 roku však z montážnej linky v Everette zišiel historicky prvý prototyp tohto lietadla, dňa 30.septembra 1968. Dostal názov 'City of Everett'.
Prvý testovací let sa uskutočnil 2.februára 1969. Pri skúšobnom lete si lietadlo počínalo veľmi dobre a aj keď sa prejavili určité nedostatky v riadení a hydraulike, lietadlo pôsobilo veľmi moderne a bezpečne aj napriek svojej majestátnej veľkosti.